28 de febrer 2007

SOBRE L'ALCALDE HEREU I LA PUBLICITAT

Que l'Ajuntament de Barcelona gastar molts euros de tots plegats en publicitat i propaganda és quelcom conegut, en especial des de que el senyor Hereu va ser nomenat alcalde i s'ha proposat entrar als nostres domicilis a qualsevol preu. Ja sabem que tots els governants intenten d'una manera o altra aprofitar el càrrec per donar-se a conèixer.

El que em sembla un disbarat és que després de gastar-se els diners que s'han gastat en la Guia de Barcelona que, tot sigui dit, és un útil instrument, ara l'Ajuntament de Barcelona hagi iniciat una campanya de publicitat de la Guia mitjançant spots de ràdio i banderoles al carrer.

Per què tracta l'Ajuntament de Barcelona la seva Guia com un producte comercial, sobre el què cal generar determinades expectatives per afavorir-ne la seva compra i consum, quan de fet l'Ajuntament de Barcelona ens l'ha portada -la Guia- a casa sense que ens haguem hagut de moure del sofà? Quina empresa ha estat la què ha dut a terme aquesta campanya i quants diners se li han pagat per una feina del tot inútil, donat que els hipotètics consumidors del producte ja el tenien a casa seva sense haver de fer el més mínim esforç?