11 d’octubre 2006

ELS BUNYOLS DEL PROGRAMA D'ESQUERRA

M’estic llegint alguns dels programes electorals dels partits catalans, i el cert que n’hi ha per llogar-hi cadires. Bé, per ser rigorosos, hi ha parts de programes que són per donar volteretes.

Per exemple, Esquerra parlant de polítiques de seguretat, diu:

“Des d’Esquerra defensem l’existència d’una policia civil (i jo dic, que resulta que els Mossos d’Esquadra són una força militar, ara?), professional (que hi ha un sistema de lleves per engrandir la plantilla dels Mossos i jo no me n’he assabentat?), descentralitzada (em sembla a mi que allí on s’han desplegat, el model dels Mossos és el d’una policia descentralitzada) i democràtica (volem una policia partidària de la democràcia? Diguem aleshores que volem una policia demòcrata; volem una policia lligada als elements democràtics del sistema? Ja la tenim, i pertant és una obvietat; volem una polícia estrictament democràtica? Serà la primera policia que escull els seus caps mitjançant les bases, i que pren les decisions en Assemblees...) d’acord amb les necessitats del territori (si es tracta, com es tracta, d’una policia descentralitzada, la qüestió és òbvia) i sota el comandament de la Generalitat (la qual cosa em referma que el que volem és una policia demòcrata, partidària de la democràcia i respectuosa de la mateixa, i no una policia democràtica, que seria incompatible amb l’afirmació ex ante sobre qui la comanda)”.

Quin paràgraf, mare de Déu!! Qui ha escrit aquest programa?