22 d’octubre 2006

EN MONTILLA I EL METRO

L’amic MONTILLA promet més hores de metro. No dic que estigui malament. De fet, pel jovent de l’àrea metropolitana el metro suposarà –en moltíssims casos- l’alternativa al cotxe a l’hora de sortir de marxa, amb tot el que ens estalviarem.

No faré com en PIQUÉ, que feia veure que això del metro és cosa de l’Ajuntament de Barcelona. Com bé va dir en MONTILLA, la gestió del metro correspon bàsicament a la Generalitat de Catalunya. Però a partir d’aquí, un parell de comentaris.

Primer, si la gestió del metro correspon a la Generalitat de Catalunya, i és així, per què en Joan CLOS i el PSC feien campanya a les municipals del 2003 fent publicitat de la Línia 9 del Metro que estava fent la Generalitat? Per què s’ho feien seu? La pregunta és retòrica perquè clara és la resposta: perquè sempre que poden fan trampa. Com trampa intentava fer en PIQUÉ dient a en MONTILLA que això de les 24 hores del metro ja ho podien haver arreglat havent governat 28 anys l’Ajuntament de Barcelona.

Segon, si bé és cert que la gestió del metro correspon a la Generalitat, sí que és cert que l’Ajuntament de Barcelona i els Ajuntaments de les poblacions on arriba el metro, mai, ni abans ni ara, havien plantejat mai que el metro funcionés les 24 hores.

I tercer. Tot plegat està molt bé, però és un reflex de quin és el país que té al cap el senyor MONTILLA, de quin és el país que té al cap el PSC. Fins on arriba el metro? I amb la resta de catalans què passa? És important la proposta? No ho dubto. És prou important com per a què ocupi el missatge propositiu d’un dia de campanya? Això ja no ho sé tant, perquè al cap i a la fi és una qüestió que afecta bàsicament la ciutat de Barcelona i alguns barris d’algunes poblacions (poques) de l’àrea metropolitana.