01 de juliol 2008

M'AGRADA


M'agrada la política.

M'agrada fer política.

M'agrada fer política perquè entenc que és la manera de canviar el món on em trobo més còmode, que no vol dir que sigui la única manera de canviar el món.

M'agrada la política perquè és una eina de servei a la gent, perquè permet fer "coses" per la gent.

M'agrada dedicar moltes hores cada dia al servei d'un país, el meu, que és Catalunya.

M'agrada dedicar totes aquestes hores al país a través d'un partit, Unió Democràtica de Catalunya, l'ideari del qual coincideix bàsicament amb el model del que crec hauria de ser el meu país.

M'agrada formar part d'un partit que posa al mateix nivell el país i les persones que hi viuen. M'agrada formar part d'un partit que entén que el país no avança sense les persones, però que les persones són menys ciutadanes sinó se senten part d'una comunitat.

M'agrada formar part d'un partit que entén que la nostra comunitat nacional és Catalunya i que, alhora, entén que no tots els que viuen a Catalunya tenen el nostre país com a única comunitat nacional.

M'agrada formar part d'un partit que de vegades comet l'error de ser autèntic a costa de ser malinterpretat.

M'agrada ser socialcristià i nacionalista. M'agrada que el meu país exerceixi en cada moment el seu dret a decidir. Ho ha fet en el passat, i ho fa cada dia. M'agrada que, alhora, el meu partit treballi cada dia per proposar a la nostra ciutadania accions i projectes per fer la vida millor a la gent que ens envolta, perquè només així el país es construeix en comunitat. I només un país construït comunitàriament és un país sòlid que pot plantejar-se passes endavant. Sense projectes i sense valors de molt poc val el dret a decidir. Vull poder decidir, és clar que sí, el futur del meu país. Vull, també, que el meu país no s'esberli mentre decideix.

M'agrada, m'agrada, m'agrada molt tot el que faig. I tinc la sensació, sovint, que la responsabilitat comunitària que entre tots tenim és molt gran. I no sé, i no m'agrada, si tots plegats estem fent tot el que s'ha de fer per donar resposta a aquesta responsabilitat.