25 de juliol 2008

VACANCES PAGADES, O COM ARA QUEDARÉ CARCA.

El programa “Vacances pagades” de TV3 inclou en un dels seus apartats les peripècies d’un parell de repòrters, ell i ella, ella i ell, que es passegen en bicicleta despullats per Catalunya amb l’objectiu de “buscar les reaccions de la gent amb humor”, segons declaracions del director del programa Joan Antoni HERNÁNDEZ al diari La Razón i que recull l’e-noticies.

El fonament de tot plegat té molt a veure amb la tendència que va prendre la política catalana durant uns anys, entre meitats i finals dels 90, i que s’ha extès fins fa ben poc i que encara patim de vegades. Aquesta superioritat moral d’una determinada esquerra que no aporta res al progrés del país més que anècdotes que de vegades acaben convertint-se en categories, però que sent devoció pel políticament correcte. I, al costat d’aquesta pretesa superioritat moral i del discurs políticament correcte, el silenci covard i absurd dels qui malgrat pensar diferent, abans d’ésser assenyalats amb el dit, callen o callem, covards i absurds.

I així arribem a la situació estúpida que la ciutat de Barcelona es declara ciutat nudista un any i un temps més tard la mateixa ciutat, amb el mateix govern, elabora una ordenança de civisme que penalitza l’anar despullat pel carrer. Pel seu costat –ho desconeixia i me n’assabento per les declaracions de Joan Antoni HERNÁNDEZ- resulta que no era només la ciutat de Barcelona la que és nudista. És que el Parlament de Catalunya va aprovar una resolució per la qual tot el país es declarava nudista.

I, és clar, si el país és nudista perquè ho diu el seu Parlament, quin problema hi ha amb què la televisió pública del país, en horari protegit, envïi un parell de repòrters en pilotes pels carrers i places del país? No, clar, cap.

El pitjor, legalismes al marge, és un altre argument de l’ínclit director del programa. Resulta que “a Catalunya hi ha 50 platges nudistes i la gent ho duu amb tota normalitat” i que “és molt retorçat pensar que un nen no pugui anar a una platja nudista”. Però, senyor meu, jo a la platja nudista, amb les meves filles, hi aniré si jo vull. Els seus periodistes en pilotes en horari protegit, si jo no estic al cas del que surt per la tele, entraran al menjador de casa meva sense que jo els demani permís! Que tanqui la tele? Molt bé. Ja la tanco. Però quan surti de casa hauré de vigilar no fos cas que els seus periodistes passin per la plaça del meu poble (de platges nudistes n’hi haurà 50, però de carrers i places a Catalunya n’hi ha infinitat), no fos cas que en pilotes estiguessin passant per davant de casa meva!


Però bé, ja ho dic al títol, dec ser carca. I ja m’ho diu l’amic Joan Antoni HERNÁNDEZ, dec ser molt retorçat. Només crec que no cal que les meves filles vegin els seus repòrters despullats. Ni per la TV ni pels carrers i places del meu nostre país. Dec ser minoria.