27 de març 2007

SOBRE ELS MUNDIALS D'ATLETISME

Això que ara escriuré tindria més valor -certament- si ho hagués escrit abans del dia d'avui. Però m'haurien pogut dir -sense raó- que volia desgràcies per Barcelona. Ara podran dir que m'alegro de les desgràcies de Barcelona. Que diguin, que jo diré el veig.

I veig que alguna cosa canvia a Barcelona. L'equip de Govern ha pretès fer el mateix que els anteriors equips de Govern de la ciutat, perquè de fet, en el fons, l'alcalde Hereu no encarna cap canvi, més enllà de les cares.

Barcelona volia ara els Mundials d'Atletisme, que diuen que darrera dels Jocs Olímpics i el Mundial de futbol és la competició esportiva que genera més atenció al món. Doncs bé, el Mundial d'Atletisme de 2013, cap a Moscou. Per això deia que alguna cosa canvia. Abans ens donaven els Jocs, els Mundials de natació, els Europeus d'atletisme, etc., i ara ja no ens els donen. El model de ciutat està començant a mostrar símptomes clars d'esgotament, i la decisió d'avui és només la punta de l'iceberg.

I tots aquells que em diran que m'estic alegrant d'un fracàs de la ciutat, dir-los primer que no, que no me n'alegro. Que m'entristeix profundament que la ciutat no aculli aquests campionats. Però alhora, tinc, tenim, tot el dret a destacar que aquesta vegada l'alcalde, segurament per inexperiència, ha fracassat.